
Tazminat Ödemesi İçin Gereken Evraklar Nelerdir?
Trafik kazası yaşadınız ve oluşan hasarı sigorta şirketinizin tazmin etmesini istiyorsunuz. Öncelikle sigorta şirketi sizden bazı evraklar talep edecek.
Trafik sigortası teminatları 3 farklı grupta değerlendirilir: Maddi zararlar, bedeni hasarlar ve vefat. Talep edilen evraklar, hasarın şiddetine göre değişiklik gösterebilir.
Peki, tazminat ödemesi almak için hangi belgeler gerekiyor?
Maddi Zarar Tazminatı İçin Gerekli Belgeler
- Poliçe örneği
- Trafik kazası tespit tutanağı
- Hasara ait fotoğraflar
- İfade ya da görgü tanığı tutanakları
- Sürücülerin ehliyet ve ruhsat fotokopileri
- Kazayla ilgili diğer belgeler
- Gerek görülmesi durumunda uzman ve alkol raporu
Bedeni Hasarlarda Gerekli Evraklar
Yaralanma Durumunda Tazminat Almak İçin Gerekli Belgeler
- Trafik kazası tespit tutanağı
- Yaralının taburcu edildiğini gösteren hastane raporu
- Reçete
- Fatura, makbuz vb. tedavi gider belgeleri
Sakatlanma Durumunda Tazminat Almak İçin Gerekli Belgeler
- Trafik kazası tespit tutanağı
- Tam donanımlı bir hastaneden alınan ve sakatlığın durumunu gösteren rapor
- Sakat kalan kişinin gelir durumunu gösteren belge
- Olay mahkemeye intikal ettiyse mahkeme kararı
- Kazayla ilgili diğer belgeler
Vefat Halinde Tazminat İçin Gerekli Belgeler
- Trafik kazası tespit tutanağı
- Ölüm muayene raporu
- Aile nüfus kayıt örneği
- Veraset ilamı
- Vefat eden kişinin gelir durumunu gösteren belge
- SGK geliri bağlanmış ise gelirin peşin değerini gösteren belge
- Kazayla ilgili diğer belgeler
Sigorta şirketi ve resmi makamlar, ek bilgi ve belge talebinde bulunma hakkına sahiptir. Her üç durumda da mutlaka sunulması gereken belge, trafik kazası tespit tutanağıdır.Kazaya karışan sürücülerin her birinin tutanağı imzalısıdır. Polis tarafından hazırlanan tutanaklarda ise resmi onay bulunmalıdır.
Maddi hasarlı trafik kazalarından sonra belli başlı prosedürleri uygulamak gerekir.